Keresés a tartalomban
A működéssel kapcsolatos kérdésedet itt is felteheted nekünk

Áruda beállítása

Árudád beállításait ellenőrizheted és módosíthatod is, de azt javasoljuk, hogy a beállításhoz szükséges információkat inkább küldd el a Florapont adminod számára, aki elvégzi a tartalmak optimalizálását mind a vevői igények, mind az oldal sebesség, továbbá a kereső optimalizálási szempontok figyelembe vételével.

Útvonal az áruda beállításához:

Fiókom>Tovább az áruda vezérlőpultjához>Beállítás

Felhasználói adatok módosításához lépj a menüpontok alatt található 3 ikonsor középső Felhasználó módosítása ikonjára. Az itt megadott email címedre érkeznek a Floraponttól kapott értesítések és megrendelési értesítők is.

A fejlécképpel az árudád profiloldalán és az árudák listájában találkozhat a vevő.  Ez hasonló, mint egy facebook borító kép. Mérete 1200px*668px, formátuma JPG, amit ha az adminnak megküldesz, akkor átkonvertáljuk a web számára újgenerációs formátummá, így még gyorsabb lesz a betöltési sebessége.

A profilkép csak az árudád profiloldalán jelenik meg. Lehet akár arckép is, amely révén a vevő láthatja magát az eladót, így a bizalom még erősebb lehet, de lehet grafikai logó is. Négyzet alakú, 1:1, 500px*500 px méretű vagy ennél nagyobb. Amíg nem töltesz fel képeket, addig egy sablonkép jelenik meg .

Az áruda neve a termékinformációk meghatározó és kötelező része, ezért minden fontos ponton megjelenik a vevő számára. Az áruda neve lehet a saját neved is, de lehet fantázianév is. Legjobb, ha beszédes, könnyen megjegyezhető, és termékkörödre jellemző nevet választasz. A rendszer csak egyedi nevet engedélyez, egy nevet nem enged újból felhasználni.

A cím nem jelenik meg a vevő számára, de a szállítási díjak kiszámításánál a háttérben a rendszer figyelembe veszi a telephelyi és a vevői szállítási adatokat, és csak ennek a birtokában tudja a pontos díjat megjeleníteni.

Készítened kell majd bemutatkozó leírást, ami az áruda profiloldalán jelenik meg, a fejléckép alatt a bemutatkozás fülre kattintva.

Az árudád bemutatásával részletesen tájékoztathatod a vevőket, hogy milyen termékeket találnak nálad. A leírásban kitérhetsz minden olyan egyedi jellemződre, amelyet a termeléssel, termék előállítással, felhasználással és minőséggel kapcsolatos. Kérjük, kerülj olyan nem bizonyítható állításokat, mint legolcsóbb vagy legjobb áruda.

Bár a bemutatkozásnál is lehetőséged van fotó feltöltésére is, de azt javasoljuk, hogy inkább informatív fejlécképet használj, és itt kerüld a további fotók alkalmazását.

Banki adatokra a Floraponttal történő elszámolás miatt van szükség. Ha változás történik benne, kérjük, jelezd.

A bank adataidat csak a Florapont adminok látják.

Az adózási állapotot és az adó mértékét termékenként lehet és kell beállítani, ennek hiányában a termék nem vásárolható. Bármilyen adózási forma beállítása lehetséges a felületünkön. Adózási beállítást a termékfelvitelnél a Florapont adminok végzik el, amihez a vállalkozási formádat kell megadnod nekünk.

Alaphelyzetben minden árudánál előre fizetési módok vannak beállítva, azaz a vevőnek a megrendelés leadásakor ki kell fizetnie a megrendelés teljes összegét.

Előrefizetési módok:

  • Banki átutalás
  • Bankkártyás fizetés

Az előrefizetési móddal az árudának tennivalója nincs, mivel a rendszerünk csak a fizetett megrendelést továbbítja az árudának.

Minden árudánál az alapként beállított előre fizetési módok bővíthető az utánvétes fizetéssel, amely során a vevő a termék kézhezvételkor fizet. Ez a fizetési mód rendkívül népszerű a hazai vásárlók körében, így amennyiben ezt is beállítjuk egy árudánál az a forgalom növekedését is jelenti majd, de kezelése valamivel több odafigyelést igényel.

Az utánvétes fizetés ezzel együtt erősen javasolt minden árudának. Csak adminon keresztül kérhető a módosítás, a profil oldalon ezt nem tudod beállítani.

Ha szeretnéd, hogy a vevőid az áru átvételekor történő fizetést is választhassák nálad, akkor kérjük, jelezd igényedet. A beállításához az alábbi információkra van szükségünk:

  • mekkora legyen az utánvétes díj összege?
  • legyen bármilyen kizárási feltétel, például 30,000 Ft felett már ne lehessen fizetni stb.  

Szállítás

El kell döntened, hogy milyen régióba szeretnél szállítani. Külföldi szállításokat csak a maximális sérülésmentes csomagolás esetén vállalj. Kérd tanácsunkat!

Akár több módot is választhatsz. Kérd tanácsunkat!

  1. Átalánydíjas, amikor egy adott régióba mennyiségtől függetlenül egységes díjat kérsz, de régiónként változhat.
  2. Személyes átvétel biztosítása. Ebben az esetben szükség lesz az áruda bemutatkozását a nyitvatartási idővel is bővíteni.
  3. Ingyenes szállítás. Ez nagyon vonzó lehet a veőknek, és akkor érdemes alkalmazni, ha be tudod építeni az árakat a várható költségeket. Általában nagyértékű és kis súlyú termékeknél éri meg, a növényeknél ez elsősorban a szabadgyökerű termékekre lehet igaz.
  4. Súly és/vagy mennyiség függő. Ez a legelterjedtebb mód, mert így lehetőség van a futárszolgálatok differenciált díjainak lekövetésére. Fontos azonban tudni, hogy a növények esetében az így kalkulált díjak nem tudnak pontosan megegyezni a futárszolgálat által számított díjakkal, mivel ezeket az adatokat előre be kell adni a rendszernek, de akár a súly, akár a méret egyedenként vagy időszakosan eltérhet a valóságban, hiszen változhat az adott növény ültetőközegének víztartalma, vagy a növény fejlettsége. Éppen ezért a súly alapú számítás a növények esetében nem ideális, jobb a mennyiség alapú kalkuláció.
Szállítási minimum díj megadása

Ezzel biztosíthatod, hogy már egy termék megvásárlásánál is fedezve legyen a szállítási költséged.

Maximális díj

Megadhatsz olyan díjat, ami fölé nem megy a vevő által rendelt termékeid kiszállításnak díja, akármennyit rendelnek tőled. Az olyan vevők, akik nagyobb mennyiséget vásárolnak, azok általában elvárják, hogy némi kedvezményt kapjanak, ellenben, ha azt látják, hogy a szállítási költség már az egekben van, akkor elállhatnak a vásárlástól. Kérd tanácsunkat!

Termékenkénti szállítási díj

Ha már van tapasztalatod, hogy mennyi termék fér egy csomagba, akkor jelezd nekünk, és ezt követően beállítunk a termékekhez is szállítási költséget, ami innentől kezdve biztosítja, hogy a vevő által fizetett díj és a tényleges szállítási költség a mennyiség változásával is arányos maradjon.

Tipp

Általános célként lehet mondani, hogy minél kisebb a szállítási díjad, annál nagyobb forgalomra számíthatsz. Sokan a szállítási díjakat mesterségesen alacsonyan tartják, és a felmerülő költségeket a termékdíjakba kalkulálják bele, vagy a profit terhére árazzák be. A szállítási díjakba nem csak a közvetlen szállítási költségeket, hanem pl. a doboz vagy egyéb csomagolási költségeket is beleszámíthatsz. 

Érdemes minél nagyobb dobozméreteket is beszerezni, mert nem mindegy, hogy nagyobb megrendelt tételt is képes leszel-e egy csomagban elküldeni, vagy szét kell bontanod több dobozra, hiszen így a a szállítási költség látványosan növekedhet, ami kevesebb vásárlást eredményez. 

Ha még nincs kedvező szerződésed egyetlen céggel sem, de érdekel kedvező díjszabás, akkor jelezd nekünk, mert a Florapont egyik előnye, hogy több cég nevében is tud tárgyalni, így kedvezőbb díjakat kaphatnak az árusok is. Jelenleg az MPL futárszolgálattal van előnyös megállapodásunk.

A szállítási díjak kalkulálását időszakonként mindenképpen felül kell vizsgálnod, hiszen a költségeid is változhatnak. 

A Florapont ÁSZF-ben mind a kiszállítási, mind a visszatérítési feltételek szabályozva vannak. Ettől eltérhetsz.

Az áruda feltételeit minden terméknél a Szállítási fülre kattintva láthatja a vevő.

Szállítási és visszatérítési feltételeid megadásához a Fiókom>Tovább az áruda vezérlőpultjához>Beállítások>Szállítás>Tovább a szállítási feltételek beállításához kattintva jutsz el.

Feldolgozási idő

A megrendeléseid feldolgozásához és összeállításához szükséges időt tudod itt beállítani. Hagyd üresen, ha nem alkalmazható minden termékedre, és inkább a szöveges feltételekben térj ki rá.

Szállítási feltételek

Térj ki a leírásban, hogy

  • mennyi idő kell a feldolgozáshoz,
  • milyen napokon szállítasz,
  • milyen futárcéggel szállítasz, aki a feladástól mennyi idő alatt kézbesít,
  • milyen módon csomagolsz, címkézel stb,
  • bármi extra, amit minden csomagba teszel.
Visszatérítési feltételek

A visszatérítési feltételek szabályozzák a hibás teljesítés garanciális igényét. Mivel ezek fontos részét képezik a vásárláshoz kapcsolódó Vásárlási feltételeknek és ezeknek meg kell felelniük a mindenkori jogszabályoknak, ezért ezt a Florapont az ÁSZF-ben szabályozza. Ettől eltérni csak abban az esetben lehet, ha a jogszabályban meghatározott feltételektől kedvezőbb feltételeket ajánlasz vevőidnek.

Térj ki az alábbiakra:

  • Fajtagarancia
  • Megeredési garancia
  • Sérült csomagok orvoslása

Fogalmazd meg pontosan, hogy mennyi időt biztosítasz az egyes reklamációkra, és milyen dokumentációt kérsz hozzá.