Keresés a tartalomban
A működéssel kapcsolatos kérdésedet itt is felteheted nekünk
Áruda beállítása
Árudád beállításait ellenőrizheted és módosíthatod is, de azt javasoljuk, hogy a beállításhoz szükséges információkat inkább küldd el a Florapont adminod számára, aki elvégzi a tartalmak optimalizálását mind a vevői igények, mind az oldal sebesség, továbbá a kereső optimalizálási szempontok figyelembe vételével.
Útvonal az áruda beállításához:
Fiókom>Tovább az áruda vezérlőpultjához>Beállítás
Felhasználói adatok módosításához lépj a menüpontok alatt található 3 ikonsor középső Felhasználó módosítása ikonjára. Az itt megadott email címedre érkeznek a Floraponttól kapott értesítések és megrendelési értesítők is.
A fejlécképpel az árudád profiloldalán és az árudák listájában találkozhat a vevő. Ez hasonló, mint egy facebook borító kép. Mérete 1200px*668px, formátuma JPG, amit ha az adminnak megküldesz, akkor átkonvertáljuk a web számára újgenerációs formátummá, így még gyorsabb lesz a betöltési sebessége.
A profilkép csak az árudád profiloldalán jelenik meg. Lehet akár arckép is, amely révén a vevő láthatja magát az eladót, így a bizalom még erősebb lehet, de lehet grafikai logó is. Négyzet alakú, 1:1, 500px*500 px méretű vagy ennél nagyobb. Amíg nem töltesz fel képeket, addig egy sablonkép jelenik meg .
Az áruda neve a termékinformációk meghatározó és kötelező része, ezért minden fontos ponton megjelenik a vevő számára. Az áruda neve lehet a saját neved is, de lehet fantázianév is. Legjobb, ha beszédes, könnyen megjegyezhető, és termékkörödre jellemző nevet választasz. A rendszer csak egyedi nevet engedélyez, egy nevet nem enged újból felhasználni.
A cím nem jelenik meg a vevő számára, de a szállítási díjak kiszámításánál a háttérben a rendszer figyelembe veszi a telephelyi és a vevői szállítási adatokat, és csak ennek a birtokában tudja a pontos díjat megjeleníteni.
Készítened kell majd bemutatkozó leírást, ami az áruda profiloldalán jelenik meg, a fejléckép alatt a bemutatkozás fülre kattintva.
Az árudád bemutatásával részletesen tájékoztathatod a vevőket, hogy milyen termékeket találnak nálad. A leírásban kitérhetsz minden olyan egyedi jellemződre, amelyet a termeléssel, termék előállítással, felhasználással és minőséggel kapcsolatos. Kérjük, kerülj olyan nem bizonyítható állításokat, mint legolcsóbb vagy legjobb áruda.
Bár a bemutatkozásnál is lehetőséged van fotó feltöltésére is, de azt javasoljuk, hogy inkább informatív fejlécképet használj, és itt kerüld a további fotók alkalmazását.
Banki adatokra a Floraponttal történő elszámolás miatt van szükség. Ha változás történik benne, kérjük, jelezd.
A bank adataidat csak a Florapont adminok látják.
Az adózási állapotot és az adó mértékét termékenként lehet és kell beállítani, ennek hiányában a termék nem vásárolható. Bármilyen adózási forma beállítása lehetséges a felületünkön. Adózási beállítást a termékfelvitelnél a Florapont adminok végzik el, amihez a vállalkozási formádat kell megadnod nekünk.
Alaphelyzetben minden árudánál előre fizetési módok vannak beállítva, azaz a vevőnek a megrendelés leadásakor ki kell fizetnie a megrendelés teljes összegét.
Előrefizetési módok:
- Banki átutalás
- Bankkártyás fizetés
Az előrefizetési móddal az árudának tennivalója nincs, mivel a rendszerünk csak a fizetett megrendelést továbbítja az árudának.
Minden árudánál az alapként beállított előre fizetési módok bővíthető az utánvétes fizetéssel, amely során a vevő a termék kézhezvételkor fizet. Ez a fizetési mód rendkívül népszerű a hazai vásárlók körében, így amennyiben ezt is beállítjuk egy árudánál az a forgalom növekedését is jelenti majd, de kezelése valamivel több odafigyelést igényel.
Az utánvétes fizetés ezzel együtt erősen javasolt minden árudának. Csak adminon keresztül kérhető a módosítás, a profil oldalon ezt nem tudod beállítani.
Ha szeretnéd, hogy a vevőid az áru átvételekor történő fizetést is választhassák nálad, akkor kérjük, jelezd igényedet. A beállításához az alábbi információkra van szükségünk:
- mekkora legyen az utánvétes díj összege?
- legyen bármilyen kizárási feltétel, például 30,000 Ft felett már ne lehessen fizetni stb.
Szállítás
El kell döntened, hogy milyen régióba szeretnél szállítani. Külföldi szállításokat csak a maximális sérülésmentes csomagolás esetén vállalj. Kérd tanácsunkat!
Akár több módot is választhatsz. Kérd tanácsunkat!
- Átalánydíjas, amikor egy adott régióba mennyiségtől függetlenül egységes díjat kérsz, de régiónként változhat.
- Személyes átvétel biztosítása. Ebben az esetben szükség lesz az áruda bemutatkozását a nyitvatartási idővel is bővíteni.
- Ingyenes szállítás. Ez nagyon vonzó lehet a veőknek, és akkor érdemes alkalmazni, ha be tudod építeni az árakat a várható költségeket. Általában nagyértékű és kis súlyú termékeknél éri meg, a növényeknél ez elsősorban a szabadgyökerű termékekre lehet igaz.
- Súly és/vagy mennyiség függő. Ez a legelterjedtebb mód, mert így lehetőség van a futárszolgálatok differenciált díjainak lekövetésére. Fontos azonban tudni, hogy a növények esetében az így kalkulált díjak nem tudnak pontosan megegyezni a futárszolgálat által számított díjakkal, mivel ezeket az adatokat előre be kell adni a rendszernek, de akár a súly, akár a méret egyedenként vagy időszakosan eltérhet a valóságban, hiszen változhat az adott növény ültetőközegének víztartalma, vagy a növény fejlettsége. Éppen ezért a súly alapú számítás a növények esetében nem ideális, jobb a mennyiség alapú kalkuláció.
Szállítási minimum díj megadása
Ezzel biztosíthatod, hogy már egy termék megvásárlásánál is fedezve legyen a szállítási költséged.
Maximális díj
Megadhatsz olyan díjat, ami fölé nem megy a vevő által rendelt termékeid kiszállításnak díja, akármennyit rendelnek tőled. Az olyan vevők, akik nagyobb mennyiséget vásárolnak, azok általában elvárják, hogy némi kedvezményt kapjanak, ellenben, ha azt látják, hogy a szállítási költség már az egekben van, akkor elállhatnak a vásárlástól. Kérd tanácsunkat!
Termékenkénti szállítási díj
Ha már van tapasztalatod, hogy mennyi termék fér egy csomagba, akkor jelezd nekünk, és ezt követően beállítunk a termékekhez is szállítási költséget, ami innentől kezdve biztosítja, hogy a vevő által fizetett díj és a tényleges szállítási költség a mennyiség változásával is arányos maradjon.
Tipp
Általános célként lehet mondani, hogy minél kisebb a szállítási díjad, annál nagyobb forgalomra számíthatsz. Sokan a szállítási díjakat mesterségesen alacsonyan tartják, és a felmerülő költségeket a termékdíjakba kalkulálják bele, vagy a profit terhére árazzák be. A szállítási díjakba nem csak a közvetlen szállítási költségeket, hanem pl. a doboz vagy egyéb csomagolási költségeket is beleszámíthatsz.
Érdemes minél nagyobb dobozméreteket is beszerezni, mert nem mindegy, hogy nagyobb megrendelt tételt is képes leszel-e egy csomagban elküldeni, vagy szét kell bontanod több dobozra, hiszen így a a szállítási költség látványosan növekedhet, ami kevesebb vásárlást eredményez.
Ha még nincs kedvező szerződésed egyetlen céggel sem, de érdekel kedvező díjszabás, akkor jelezd nekünk, mert a Florapont egyik előnye, hogy több cég nevében is tud tárgyalni, így kedvezőbb díjakat kaphatnak az árusok is. Jelenleg az MPL futárszolgálattal van előnyös megállapodásunk.
A szállítási díjak kalkulálását időszakonként mindenképpen felül kell vizsgálnod, hiszen a költségeid is változhatnak.
A Florapont ÁSZF-ben mind a kiszállítási, mind a visszatérítési feltételek szabályozva vannak. Ettől eltérhetsz.
Az áruda feltételeit minden terméknél a Szállítási fülre kattintva láthatja a vevő.
Szállítási és visszatérítési feltételeid megadásához a Fiókom>Tovább az áruda vezérlőpultjához>Beállítások>Szállítás>Tovább a szállítási feltételek beállításához kattintva jutsz el.
Feldolgozási idő
A megrendeléseid feldolgozásához és összeállításához szükséges időt tudod itt beállítani. Hagyd üresen, ha nem alkalmazható minden termékedre, és inkább a szöveges feltételekben térj ki rá.
Szállítási feltételek
Térj ki a leírásban, hogy
- mennyi idő kell a feldolgozáshoz,
- milyen napokon szállítasz,
- milyen futárcéggel szállítasz, aki a feladástól mennyi idő alatt kézbesít,
- milyen módon csomagolsz, címkézel stb,
- bármi extra, amit minden csomagba teszel.
Visszatérítési feltételek
A visszatérítési feltételek szabályozzák a hibás teljesítés garanciális igényét. Mivel ezek fontos részét képezik a vásárláshoz kapcsolódó Vásárlási feltételeknek és ezeknek meg kell felelniük a mindenkori jogszabályoknak, ezért ezt a Florapont az ÁSZF-ben szabályozza. Ettől eltérni csak abban az esetben lehet, ha a jogszabályban meghatározott feltételektől kedvezőbb feltételeket ajánlasz vevőidnek.
Térj ki az alábbiakra:
- Fajtagarancia
- Megeredési garancia
- Sérült csomagok orvoslása
Fogalmazd meg pontosan, hogy mennyi időt biztosítasz az egyes reklamációkra, és milyen dokumentációt kérsz hozzá.