Tartalom:

  1. Termék bemutatása
  2. Termék besorolása
  3. Termékképek
  4. Árbeállítás
  5. Készlet beállítás
  6. Kapcsolt termékek
  7. Termék tulajdonságok
  8. Szállítási beállítások

Terméked csak a Florapont adminisztrátori jóváhagyása után lesz éles, addig csak vázlatként szerkeszthető. A beállításaidat és leírásaid átnézzük, hogy valóban eredményesen értékesíthess, szükség esetén javaslatokat teszünk neked a változtatásokra is. Ha nem vagy gyakorlott, akkor szánj időt az útmutató elolvasására, és termékeid adatainak beállítására.

A terméked előképét és a bevitt adatok megjelenését megnézheted, ha a Termék fülre és az adott termék mellett a Megnézem funkcióra kattintasz:

florapont

Alkalmazd a lap alján lévő Mentés vázlatként funkciót, ha még dolgozni fogsz az adatokon később, de nem akarod, hogy addigi beállításaid elvesszenek

Alkalmazd a lap alján lévő Módosítások mentése és élesítés funkciót, ha befejezted a munkát, és elküldöd a terméked jóváhagyásra.

1. Termék bemutatása

1.1. Termék neve

A termék neve nem csak a vevő, hanem az internetes keresők szempontjából is fontos, de ugyanaz a szempont érvényesül mindkét esetben: a név legyen összhangban a termékkel, azaz ha valaki, vagy valami látja a nevet, akkor egyértelmű legyen a számára, hogy mi az. Másképp fogalmazva tartalmazza azt a kulcsszó, ami a legjobban leírja a terméket!

Példa:

A növények esetében névként használd a latin nevet. A magyar nevet csak a termék leírásában említsd, mert különben nem lesz egyértelmű, nem felel meg a fenti követelménynek. Ha más terméket árulsz, például lekvárokat, akkor kerüld az olyan nevet, hogy pl Kerti finomságok, helyette fogalmaz pontosan: Rózsalekvár gyömbérrel.

A név a termékképpel együtt jelenik meg, ezt végig látja a vevő. A névből képződik a termék ún. internetes címe, amit viszont az ún. internetes keresők látnak. Ezt a keresőnevet a rendszer a termék élesítésekor generálja, és bár a terméknevet később is változtathatod, de a terméked internetes neve már nem fog változni.

1.2. Termék leírása

Két leírás készülhet a termékedhez, amelynek kettős szerepe van: tájékoztatja a vevőt és informálja az ún. gépi internetes keresőket is. Mindkettő számára ugyanaz a fontos: a leírások tartalmazzák azokat a kulcsszavakat, amelyek alapján könnyen meg lehet érteni, hogy mit kap az, aki megveszi.

1.2.1. Rövid leírás

A rövid leírás a termékoldalon jelenik meg. Legyen lényegre törő, és tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amik segíthetik a vevő figyelmének felkeltését is.

1.2.2. Hosszú leírás

A hosszabb leírás a termékoldalon a leírás fülnél olvasható. Itt bőven kitérhetsz a termék felhasználhatóságára, tulajdonságaira, bemutatására, előnyeire. Növények esetében a jellemzőit, méreteket később külön is megadhatod, ami az oldalon való szűrési funkcióknál lesz fontos, ezekre itt nem kell kitérned.


2. Termék besorolása

2.1. Kategóriák

4 fő kategória érhető el a Floraponton:

  1. Növények
  2. Termények
  3. Kiegészítők
  4. Inspirációk

Ha ezek egyikébe sem illik a terméked, akkor a terméked közzétételét nem javasoljuk, szükség esetén letilthatjuk.

  • Növények = termesztett kerti és beltéri dísz- és haszonnövények
  • Termények=kész és félkész növényi eredetű tartós, vagy friss termékek. Romlandó tej és húskészítmények forgalmazása a Floraponton nem lehetséges.
  • Kiegészítők=Kerti dísztárgyak, (madáritatók és etetők) szobrok és cserepek, egyedi világító testek, bútorok. Képzőművészeti tárgyak, kerti textíliák stb.
  • Inspirációk=Könyvek, leírások, nyomtatványok

A 4 fő kategória további alkategóriákat tartalmaz.

Ha lehet akkor a termékedet valamelyik alkategóriába sorold be, ha nem találsz megfelelőt, csak akkor jelöld be a főkategóriát, ugyanis ha bejelölsz egy alkategóriát, akkor a termék az összes hozzákapcsolódó följebb lévő kategóriába is meg fog jelenni.

Példa:

Ha Évelőt árulsz, akkor az adott növényt olyan alkategóriába sorold, hogy Virágágyásba, vagy Ehető fűszerező, mert ebben az esetben meg fog jelenni az Évelők között és a Növények fő kategória között is, de nem jelenik meg például, ha valaki a Sziklakerti, tetőkerti évelők alkategóriára kattint.

Ha nem találsz ilyet, akkor jelezd nekünk, és szükség esetén új kategóriát hozunk létre. Növények esetében, de akár más termékeknél is előfordulhat, hogy több alkategóriába is sorolhatod termékedet. Ebben az esetben válaszd a legjobbat, mert összesen 2 kategóriát (fő és alkategóriát együtt) adhatsz meg!

A kategória besorolás a vevő számára fontos tájékozódási pont, és ha nem azt találja egy kategórián belül, mint amit várna, akkor tovább áll. Ezért a kategória besorolást a terméked jóváhagyásakor megvizsgáljuk.

2.2. Címkék

Egy újabb lehetőség, hogy termékedet megtalálják, vagy hasonló tulajdonságú termékeidet összekösd. A címkék hasonlóak a kategóriákhoz, de szemben azokkal nem hierarchikusak, és több címkét is adhatsz egy termékhez, számuk nem korlátozott.

Példa:

Például, ha növényeid jelentős része ritkaság, akkor válaszd a növényritkaság címkét minden olyan növényedhez, amire ez jellemző. Ha erre klikkel a vásárló, akkor egy listát kap az összes ilyen termékedről. Nem kötelező, és bármikor kiegészítheted újabb címkékkel, ahogy a bővül a termékköröd. Akkor is érdemes címkét keresned, ha csak egyféle terméked van, de ezeknek van meghatározó jellemzője. Például madáretetőket árulsz, akkor válaszd a madárbarát címkét, ezzel egy újabb elérési utat adsz a vevőnek termékeid felé.

A címkék népszerűségük sorrendjében jelennek meg az oldalsávban. Ezért ha nagyon egyedi címkét adsz egy termékhez az vélhetően hátrébb sorolódik. Válassz inkább a meglévő címkék közül.


3. Termék képek

Kép mérete fekvő 5:4 aránya 800*640px vagy nagyobb. Maximális fájlméret: 2000*1600 px. Ha nem ilyen arányú képet töltesz fel, akkor a rendszer a kép középső szektorából vágja ki a megfelelő részt és előfordulhat, hogy olyan rész is leesik, ami egyébként fontos lenne.

A bemutató kép feltöltése erősen ajánlott, a  galéria képek opcionálisak. A termékeidet tehát feltöltheted kép nélkül is, ebben az esetben az egy általános alapképpel fog megjelenni. Ez nem segíti az eladást, és nem túl vonzó az oldal látogatója számára sem, ezért ha a termék hosszabb ideje nem rendelkezik képpel, annak megjelenését és árusítását visszavonhatjuk. Csak jó minőségű képeket használj, a képmennyiség csak akkor segítik az értékesítésedet, ha azok informatívak. A galériába maximum 5 db-ot tölthetsz fel.


4. Árbeállítás

4.1. Alapár

Alapár alatt az oldalon megjelenő, vevő által fizetendő árat értjük. Az ár meghatározását és beírását attól függően kell megtenned, hogy milyen formában adózol:

  • áfa kötelesként vagy
  • alanyi adómentesként.

4.1.1. Áfás vállalkozóként

Ha Áfás vállalkozásként fogsz árulni, akkor az alábbiak szerint írd be a termék árát:

  • egész szám legyen (a Forintot nem kell hozzá írni, mert a vevő számára az ár már  automatikusan Forintban jelenik meg)
  • nettó legyen, tehát NE tartalmazza az áfát (a vevő számára az ár már automatikusan +27% áfásan, vagy az általad ezt követően megadott kulccsal jelenik meg)
  • tartalmazza a Florapont jutalékát (számítását lásd alább)
  • NE tartalmazza a szállítási díjat és a csomagolási költségeket, azokat külön tudod megadni.

Ha rád ez a státusz vonatkozik, akkor az Adóállapotnál válaszd az Adózó és a Termék áfakulcs esetében azt, ami a termékre vonatkozik. A legtöbb esetben ez a Normál (27%-os) áfakulcs lesz.

4.1.2. Alanyi adómentesként

Ha alanyi adómentességed van, akkor az alábbiak szerint járj el. Az ár legyen

  • egész szám (a Forintot nem kell hozzá írni, mert a vevő számára az ár már  automatikusan Forintban jelenik meg)
  • bruttó, tehát tartalmazza az áfát (a vevő számára az ár már az általad megadott összeggel jelenik meg)
  • tartalmazza a Florapont jutalékát (számítását lásd alább)
  • NE tartalmazza a szállítási díjat és a csomagolási költségeket, azokat külön tudod megadni.

Ha rád ez a státusz vonatkozik, akkor az Adóállapotnál válaszd a Nincs és a Termék áfakulcs esetében az Alanyi adómentes kulcsot.

Számításának módja:

Ha a termelői áradból szeretnéd a vevő által fizetendő árat kiszámítani, akkor célszerű ezt a képletet alkalmaznod:
Alapár = (Termelői nettó ár)*1.16, így a Florapont jutalékának levonása után a bevételed kb. megegyezik majd a termelői áraddal. A Florapont jutaléka = a kereskedelmi ár 14%-a + rendelésenként 122 Ft.

Az adóállapot és az áfakulcs beállítása a szállítási díjra is vonatkozni fog, függetlenül attól, hogy azt itt a terméknél, vagy az árudád szintjén szabályoztad.

Az ár a termék kötelező adata, később módosítható, de a módosítás az élő megrendelésre nem vonatkozik.

4.2. Akciós ár

Az akció ár meghatározását és beírását attól függően kell megtenned, hogy milyen formában adózol, hasonlóan ahhoz, ahogy az alapárat megadtad. Az akciós ár mindig az alapárral együtt jelenik meg, kivéve a kosár, ahol már csak ezt az árat látja a vevő.

Időzítheted, így ha megfeledkeztél a beállításról a dátumtartomány után megszűnik az akciós ár, és a termék visszaáll az alapárra. Az időzítés nem kötelező. Az Akciós termékeknél egy akció matrica kerül a termék neve mellé, és az akciós ár mellett mindig megjelenik az alapár áthúzva. Az akciós termékek külön listázó sorban jelennek meg a főoldalon. A megjelenítés véletlenszerű, ezért, ha nem látod a termékedet az Akciós listában, az nem jelenti, hogy teljesen kimarad, csupán éppen akkor a listába más termékek kerültek.

A Florapont jutaléka az alapárból kerül kiszámításra, tehát az akciós ár félrevezető módon nem alkalmazható.

4.3. Árhoz kapcsolódó adóbeállítások

Ahhoz hogy az általad megadott árat helyesen jelenítsük meg, meg kell adnod, hogy milyen módon adózzon. Három lehetőség áll rendelkezésedre, amelyből egyet választani kell.

  • Adózó

Válaszd ezt, ha áfás vállalkozóként az árat nettó összegben adtad meg. Ebben az esetben bruttósítjuk a termék árát, és a pénztárnál a vevő láthatja majd a termék árának áfa tartalmát is. Ha ezt választod, akkor a Termék áfakulcs beállításánál válaszd a terméknek megfelelő áfakulcsot.

  • Csak szállítással

Ez nagyon ritka esetben fordulhat elő, amikor a terméked nem, de a szállításod adóköteles.

  • Nincs

Válaszd ezt, ha alanyi adómentes vagy, és a termék árát ennek megfelelően bruttóban adtad meg. Ha ezt választod, akkor az áfakulcsot a rendszer már figyelmen kívül hagyja, azaz az árat nem bruttósítjuk, és az általad beírt árat fogja a vevő fizetni. Ezzel együtt az alatta lévő áfakulcs beállításánál válaszd az alanyi adómentes kulcsot.


5. Készlet beállítás

5.1. Készletfigyelés

A készlet kezelés jelentős könnyebbséget biztosít számodra és alkalmazásával elkerülheted az olyan rendeléseket, amelyeket esetleg készlet hiányában nem tudnál teljesíteni, ami azonnal negatív véleményt szülhet az Árudádról. A csalódott vevő kiengesztelése sokba kerül!

Válaszd a készlet figyelése funkciót. Ebben az esetben az induló készleted folyamatosan csökkeni fog a vásárlásokkal és elkerülheted a kellemetlen helyzeteket. Sőt, a figyelés alkalmazásával lehetővé válik, hogy akár rendelhessenek tőled, vagy figyelmeztetést kapj, hogy kifogyóban a terméked.

Ahhoz, hogy valóban jól működjön a készletfigyelés, a kiinduló adatokat jól kell megadnod, és főleg rendszeresen ellenőrizned, azaz leltárt kell készíteni. Főleg ott lehet gond, ha termékeidet más csatornánkon is árulod, vagy a növényeid közül váratlanul több elpusztul, stb. Javasoljuk, hogy havonta ellenőrizd, hogy a készlet megfelel-e a valóságnak.

5.2. Rendelhetőség

Három lehetőség közül választhatsz.

  1. Nem rendelhető
  2. Rendelhető és a vevőt tájékoztatjuk
  3. Rendelhető

A választás nem kötelező. Ha nem választasz, akkor az alaphelyzet lép érvénybe, azaz a termék nem rendelhető.

Példa:

A rendelehetőségnek akkor van jelentősége, ha a vásárlás pillanatában nem tudod biztosítani a terméket, de nem akarsz elesni a vásárlástól. Ilyen helyzet sokszor előállhat. Például kifogyott a terméked, de folyamatos a termelésed, és biztos vagy benne, hogy hamar ki tudod majd elégíteni a vásárlót. Növények esetében időjárási okok miatt, például fagyok vagy nyári időszakban, nem tudod kitermelni a növényt, de később biztosan. Minden esetben a vevőt érdemes külön tájékoztatni, hogy ne érje csalódás, amit az Árudád Szállítási feltételeiben tehetsz közzé!

A rendelhetőség beállításához válaszd a készletfigyelés funkciót és a készlet mennyiségét állítsd nullára. Ebben az esetben a vevő azt látja, hogy a termék Nincs készlete. Rendelhető. Ha érkezik rá rendelés, akkor a készletmennyisége mínusz értéket fog felvenni. Az értéke egyenlő lesz a leadott rendelések számával.


6. Kapcsolódó termékek

6.1. Kiemelt termék

A kiemelt termék funkció termékeid eladásában segíthet. Működése a következő. Ha az A termékedhez hozzá teszel B terméket kiemeltként, akkor a B termék megjelenik az A termék oldalán mint további érdekesség, ami között az érdeklődő böngészhet. Így biztosíthatod, ha egyszer a vevő rátalált valamelyik termékedre, akkor ne engedd el és ajánl neki olyat is, ami még érdekelheti.

A kapcsolatok létrehozásakor azt kell végig gondolnod, ha egyik termékedet böngészi a vevő, akkor vajon még mi érdekelheti.

Például ha lekvárokat is és ecetet is árulsz, akkor ne kínálj neki ecetet akkor, ha a lekvárokat nézi, de ajánl neki egyéb lekvárt.

6.2. Kiegészítő termék

A kiegészítő termékek hasonlóan működnek, mint a kapcsolt termékek, de nemcsak a  termék oldalán jelenik meg a kapcsolt termék, hanem ha A termékedet kosárba tették, és B kiegészítő termékként hozzá volt adva, akkor a kosárban is megjelenik B mint újabb vásárlási lehetőség. Ez erős kapcsolat, amely ha jól van megválasztva, akkor segítheti az eladásaidat, de ha rosszul, akkor megakasztja a vásárlási folyamatot és megzavarja a vevőt.

A kiegészítő termék legyen kevésbé értékes, mint amihez rendeled, általában az apróbb, olcsóbb termékek eladásában segít. Tehát, ha A terméked 10 000 Ft és B 500 Ft, akkor B lehet az A kiegészítő terméke, de fordítva nem, ugyanis kicsi a valószínűsége, hogy valaki egy 500 Ft-os terméket vásárolva hirtelen ötlettől vezérelve egy jóval drágábbat is megvesz. A kiegészítő termék legyen kevésbé specifikus vagy általánosan használható.


7. Tulajdonságok hozzárendelése

 A termék tulajdonságokhoz való hozzárendelése a termék megtalálhatóságát és értékesítését támogatja, ugyanis használatával segíted a vevőt, hogy könnyebben rátaláljon termékedre. Működése a következő.

A termékjellemzők és azok értékeit igény szerint bővíthetjük, egyelőre a növények esetében találsz kész jellemző listát. A többi termék esetében célszerűbb a Címke használatával segíteni a szűrést, de jelezheted nekünk, ha új jellemzőt vagy egy meglévőhöz új értéket szeretnél megadni.

A termékjellemzők és azok értékei a vevő számára elérhető szűrési funkciók között jelennek meg, aminek használatával a vevő tematikusan tudja szűkíteni a termékek körét. Ebből következik, hogy ha egy termékhez nem rendelsz jellemzőt, akkor kimarad az adott szűrt listából és elkerüli a vevő figyelmét.

A termék tulajdonságokhoz való hozzárendelése 2 részből áll:

  1. Termékjellemzőből
  2. A jellemző felvehető Értékeiből

Példa növényekre:

Termékjellemző lehet például Vízigény, Fényigény, stb. A vízigény értékei lehetnek: szárazságtűrő, átlagos, nedves.

7.1. Használata

  1. válaszd ki a jellemzőt
  2. válaszd ki a jellemző értékeit
  3. adj hozzá újabb jellemzőt, és folytasd addig, míg minden releváns jellemzőt és azok értékét hozzá nem rendelted.

Egy jellemzőhöz egyszerre több értéket is megadhatsz, attól függően, hogy az adott növény mit szeret.

8. Szállítási díjak beállítása

A termékeknél beállított szállítási díj és az Áruda szintjén beállított szállítási paraméterek összefüggnek. Mindig az erősebb feltétel érvényesül, de általában elmondható, hogy a terméknél megadott paraméterek felülírják az Áruda általános beállításait. Itt csak akkor alkalmazd az egyedi beállítást, ha az adott termék tényleg egyedi díjszabást igényel a súlya, méret miatt

Minden termékhez megadhatsz külön szállítási díjat, így lehetőséged van a mennyiség miatt változó reális költségeid vevő felé történő áthárítására. A termékenként megadott szállítási díj nem fogja felülírni a Maximum szállítási díj vagy az Ingyenes szállítás rendelésenkénti értékhatára mezőben megadott értékeket, azok továbbra is érvényben maradnak.

Példa termékenkénti díj meghatározására: 
Akkor érdemes termékenkénti díjakat megadni, ha termékeidből többet is tehetsz egy futár csomagjába anélkül, hogy annak díja változna. Kiszámítása: a csomagküldő eggyel nagyobb kategóriájának díját oszd el a csomagba rakható termékek darabszámával. Például, ha 10 db is kerülhetne a csomagba anélkül, hogy a csomagküldő következő árkategóriájába lépnél, ami legyen például 2700 Ft-os kategóriába, akkor a termékenként díj 2700 Ft/10=270 Ft lesz. Így ugyanis a 11. darabnál a szállítási bevételed már 11*270 Ft= 2970 Ft, ami nagyobb mint 2700 Ft.