Kosár tartalma
Keresés a tartalomban
A működéssel kapcsolatos kérdésedet itt is felteheted nekünk

Utánvétes megrendelések

Az utánvétes fizetés rendkívül népszerű a hazai vásárlók körében, részben az internetes kereskedéssel szembeni bizalmatlanság, részben az alacsony elektronikus fizetési ismeretek okán. Az utánvétes fizetés tapasztalatunk szerint elérheti a megrendelések 30-50%-át (!), és olyan vevőréteg is bevonzható ezzel, akik egyáltalán nem tudnak elektronikusan előre fizetni.

Közel egy éves adatokra támaszkodva azt látjuk, hogy az utánvétes fizetési móddal vásárolt termékeknél a visszamondás elenyésző, kb 0,5%, tehát minden 500. megrendelés jön csak így vissza, ami alig nagyobb az előrefizetéses megrendelések visszamondási arányánál.

Mivel az utánvétes fizetés kezelése külön odafigyelést igényel az árusító részéről, ezért ez az opció nem szerepel az alapbeállításainkban, ezt minden árudánál külön kérésre állítjuk csak be. Ennek beállítására az árudád felületén nincs mód.

Tehát, látványosan nő annak az árudának forgalma, akinél utánvéttel is fizethet a vásárló. 

A fizetési módok nem árudához kötődnek, hanem megrendeléshez. Azaz ha a vevő vegyes megrendelést ad le, tehát több áruda terméke is van a kosarában, akkor nem árudánként választja ki a fizetési módot, hanem a vásárlás végén az egész kosárra érvényes módon. Ezért a vegyes megrendeléseknél a rendszer csak azokat a fizetési módokat jeleníti meg, amik a kosárban lévő termékek mindegyik árusítójánál be van állítva. Így előfordulhat, hogy ha a vegyes megrendelésnél az egyik árusítónál nincs beállítva az utánvétes fizetési mód, akkor az olyan árusítótól sem tud vásárolni a vevő utánvéttel, aki egyébként ezt lehetővé tette.

Ezért azt javasoljuk, hogy a lehető legtöbb áruda éljen ezzel a lehetőséggel.

Az utánvétes fizetés nem működik személyes átvételi mód esetében, elkerülendő a helyszíni számlakiállítást és pénzforgalmat. Ha mégis szeretnéd, akkor egyedileg ezt is be tudjuk állítani.

Az utánvétes fizetési lehetőségnek felső plafont állítottunk be, ami jelenleg 100.000 Ft. Azaz, ha a vevő ennél nagyobb összegben szeretne vásárolni, akkor a rendszer már nem ajánl fel ilyen fizetési módot. Figyeljük a vásárlói szokásokat, és ha kell, beleavatkozunk és módosítjuk ezt az értéket.

Ahogy fentebb írtuk, az utánvétes fizetési lehetőség beállítását külön kell kérned.

Minden futárszolgálatnál az utánvétes fizetési módnak többlet költsége van. Kérjük jelezd, hogy ezt áthárítod-e a vevőre, és ha igen, akkor add meg az utánvétes díj mértékét. Ezt az értéket árudánkként külön tudjuk szabályozni.

Előfordulhat, hogy bizonyos termékkörödre nem kívánod ezt alkalmazni, akkor ezeket le tudjuk tiltani, jelezd külön.

Az utánvétes fizetésnél az árusítónak a futárszolgálat felé jeleznie kell a fizetendő összeget.

A beszedésnél minden esetben a teljes összeget a saját számládra irányítsd, ellentétben az előrefizetési módoktól, ahol a mi bankszámlánkra folyik be a pénz. Így a befolyt fizetést is neked kell ellenőrizned, bár tapasztalatunk alapján a futárszolgálatok nem hibáznak ennek kezelésében.

Az utánvétes fizetésről is ugyanazt az értesítőt kapod, mint a sikeres előrefizetéses megrendelésről, ebben változás nincs. Az értesítőben megjelenik a fizetés módja, és utánvét esetében felette a fizetési mód díja is:

Utánvétes fizetés 2

A fiókodban a megrendeléseknél a tétel sor végén kerül feltüntetésre a fizetési mód és annak díja, illetve a megrendelési jegyzetek oszlop legelső (azaz a legalsó) Megjegyzésben is olvasható, hogy fizetés átvételkor történik.

Utánvétes fizetés 3

Utánvétes fizetés 4

Fizetési módra a megrendeléseknél nem tudsz szűrni, de a havonta küldött összesítőnk már lehetővé teszi ezt is.

A felek közötti utánvétes elszámolás az elszámolási fordulónapokon történik az összes megrendelési tétellel együtt. A megrendelési tételsorban és az összesítőben láthatod minden megrendeléshez feltüntetjük a fizetési módot, így egyértelmű, hogy melyik volt utánvétes. Az elszámolási egyenlegedből az utánvétes fizetésből származó bevételed levonódik, hiszen az az összeg már a számládon van.

Szélsőséges esetben, például ha megrendeléseid több mint 90%-a utánvétes, előfordulhat, hogy a hozzánk beérkezett előrefizetési módból származó összeg kevesebb, mint a teljes forgalmad alapján számolt Florapont jutalék. Ebben az esetben a fordulónapon kiküldött számla alapján neked kell utalnod a Florapont felé. Ezt az elszámolásnál az admin jelzi neked.

Összegzés

  1. Érdemes kérni az utánvétes fizetést árudádhoz, mert a forgalmad nőni fog ezzel a módosítással.
  2. Jelezd nekünk ennek többletköltségét.
  3. Jelezd, ha valamelyik termékkört ki szeretnéd zárni.
  4. Visszaszólunk, ha már mindent beállítottunk az árudádnál.
  5. Figyeld innentől a megrendelés részleteit ezzel a szemmel is.
  6. A futárszolgálatnál a számládra kérd a teljes megrendelés összegét.
  7. A fordulónapokon részletes elszámolást küldünk a tranzakciókról a megszokott módon.