Kertészeti tudástár
Kertészeti tudástárunkban megbízható információkat találsz a megvásárolt növények helyes telepítéséhez növényfajták szerint szerint csoportosítva.
Kertészeti tudástárunkban megbízható információkat találsz a megvásárolt növények helyes telepítéséhez növényfajták szerint szerint csoportosítva.
Ezt a növényt élőben is megnézheted az itt felsorolt látogatható magánkertekben, ahol közvetlen tapasztalatcserére is lehetőséged nyílik a kert házigazdájával.
Ha kíváncsi vagy, hogyan mutat ez a növény kifejlett korában, hogyan viselkedik hazai körülmények között, akkor érdemes kertlátogatáson részt venned.
A részletekért látogass el társoldalunkra, az Édenpontra.
Az itt látható díj a termékenkénti szállítási díj, de a teljes rendelésed szállítási költsége ettől eltérhet. A végső szállítási díjat az áruda egyedi kondíciói, a szállítási távolság, a rendelés nagysága és a vásárolt tételek száma befolyásolják. A teljes rendelésre vonatkozó szállítási költségről a Kosárban a címed vagy irányítószámod megadása után látsz majd kalkulációt, és a pénztárnál a fizetésnél tételesen is láthatod majd a pontos költséget.
Ha itt azt látod, hogy Erre a termékre nincs szállítási díj meghatározva, akkor a terméket jelenleg nem tudod megvásárolni, mivel azt az áruda átmenetileg nem tudja szállítani. Ebben az esetben érdemes a terméket kívánságlistába tenned, vagy közvetlenül üzenni az árudának a várható forgalmazásról, amit könnyen megtehetsz, ha az áruda profiloldalán lévő üzenőfelületet használod.
Telefonszámod, amely lehet magán vagy céges a Floraponttal való kommunikációt segíti. Sürgős esetben, vagy ha az email valami miatt nem talál meg, SMS-ben lépünk veled kapcsolatba. Telefonszámod nem publikus, az áruda adatlapján a vevők nem látják, és harmadik félnek nem adjuk ki.
Ahhoz hogy az általad megadott árat helyesen jelenítsük meg, meg kell adnod, hogy milyen módon adózzon. Három lehetőség áll rendelkezésedre, amelyből egyet választani kell.
Válaszd ezt, ha áfás vállalkozóként az árat nettó összegben adtad meg. Ebben az esetben bruttósítjuk a termék árát, és a pénztárnál a vevő láthatja majd a termék árának áfa tartalmát is. Ha ezt választod, akkor a Termék áfakulcs beállításánál válaszd a terméknek megfelelő áfakulcsot.
Ez nagyon ritka esetben fordulhat elő, amikor a terméked nem, de a szállításod adóköteles.
Válaszd ezt, ha alanyi adómentes vagy, és a termék árát ennek megfelelően bruttóban adtad meg. Ha ezt választod, akkor az áfakulcsot a rendszer már figyelmen kívül hagyja, azaz az árat nem bruttósítjuk, és az általad beírt árat fogja a vevő fizetni. Ezzel együtt az alatta lévő áfakulcs beállításánál válaszd az alanyi adómentes kulcsot.
Az akciós ár meghatározását és beírását attól függően kell megtenned, hogy milyen formában adózol, hasonlóan ahhoz, ahogy az alapárat megadtad. Az akciós ár mindig az alapárral együtt jelenik meg, kivéve a kosár, ahol már csak ezt az árat látja a vevő.
Időzítheted, így ha megfeledkeztél a beállításról, a dátumtartomány után megszűnik az akciós ár, és a termék visszaáll az alapárra. Az időzítés nem kötelező. Az Akciós termékeknél egy Akció matrica kerül a termék neve mellé, és az akciós ár mellett mindig megjelenik az alapár áthúzva. Az akciós termékek külön listázó sorban jelennek meg a főoldalon. A megjelenítés véletlenszerű, ezért, ha nem látod a termékedet az Akciós listában, az nem jelenti, hogy teljesen kimarad, csupán éppen akkor a listába más termékek kerültek.
Fontos tudni, hogy a Florapont jutaléka az alapárból kerül kiszámításra!
Alapár alatt az oldalon megjelenő, vevő által fizetendő árat értjük. Az ár meghatározását és beírását attól függően kell megtenned, hogy milyen formában adózol:
Ha Áfás vállalkozásként fogsz árulni, akkor az alábbiak szerint írd be a termék árát:
Ha rád ez a státusz vonatkozik, akkor az Adóállapotnál válaszd az Adózó és a Termék áfakulcs esetében azt, ami a termékre vonatkozik. A legtöbb esetben ez a Normál (27%-os) áfakulcs lesz.
Ha alanyi adómentességed van, akkor az alábbiak szerint járj el. Az ár legyen
Ha rád ez a státusz vonatkozik, akkor az Adóállapotnál válaszd a Nincs és a Termék áfakulcs esetében az Alanyi adómentes kulcsot.
Ha a termelői áradból szeretnéd a vevő által fizetendő árat kiszámítani, akkor célszerű ezt a képletet alkalmaznod:
Alapár = (Termelői nettó ár)*1.16, így a Florapont jutalékának levonása után a bevételed kb. megegyezik majd a termelői áraddal. A Florapont jutaléka = a kereskedelmi ár 14%-a + rendelésenként 122 Ft.
Az ár a termék kötelező adata, később módosítható, de a módosítás az élő megrendelésre nem vonatkozik.
Ha alkalmazod a Jelenleg a termékeim nem szállíthatók beállítást árudád szintjén, akkor a termékeid láthatóak maradnak az oldalon, de a kosárnál egy üzenettel találkozik a vevő: Nem találhatók szállítási módok, lépj kapcsolatba a termelővel. A rendszer nem engedi a fizetést, tehát a a vevő nem tud belőle vásárolni. Akkor érdemes ezt alkalmazni, ha van ugyan készleten növényed, de nem tudod kitermelni az időjárás miatt, és nem tudsz szállítási határidőt megadni például az időjárás bizonytalansága miatt, azaz átmenetileg nem tudod kiszolgálni a beérkezett megrendeléseket. Az érdeklődőt külön tájékoztathatod a várható kitermelésről, és hogy mikor juthat majd a termékhez. Ez a funkció figyelmen kívül hagy minden díjbeállítást. Csak átmenetileg és indokolt esetben alkalmazd!
Ha minden terméknél fennáll ez a helyzet, és nem tudod, hogy mikor lehet majd szállítani, akkor érdemes inkább vakációra küldened az Árudádat, ahol egyből üzenhetsz is a vevőnek a várható nyitásról. Ha csak néhány terméked, növényed esetében igaz a fenti helyzet, akkor csak azoknál alkalmazd ezt a beállítást.
Csak akkor érvényesül, ha van megadva egységes szállítási díjad!
Beállítása nem kötelező, módosítható. Ha az alábbi esetek nem igazak árudádra, akkor hagyd a beállítást figyelmen kívül. Ebben az esetben nem lesz a ingyenes szállítás kiajánlva a vevőidnek.
Akkor alkalmazd ezt a beállítást, ha vevőidet motiválni szeretnéd még több vásárlásra, és ezért a szállítási díj elengedését kínálod nekik az itt beállítandó vásárlási érték felett. Ennek elsősorban vevőcsalogató szerepe lehet, és főleg akkor érdemes alkalmaznod, ha viszonylag alacsony szállítási költség mellett értékes terméket árulsz, és úgy érzed, hogy bizonyos érték felett már tényleg bejön a szállítási ár a termékeden. A vevők szeretik, mert motiválja őket, hogy vegyenek még valami tőled, hogy elérjék az ingyenes értékhatárt.
Ez a beállítás abban különbözik a Maximum szállítási díjhoz képest, hogy míg abban az esetben lesz szállítási díj, de az nem nő az ott megadott érték fölé, itt a teljes szállítási díjat elengeded, ha a vásárlás egy adott értéket meghalad.
Ez a beállítás felülírhatja a Maximum szállítási díjat, azaz a vevőnek a kettő közül a kedvezőbb feltétel lesz kiajánlva.
További részleteket itt találsz.
Egész, nullánál nagyobb számot adj meg.
Ahhoz, hogy valóban jól működjön a készletfigyelés, a kiinduló adatokat pontosan kell megadnod, és főleg rendszeresen ellenőrizned, azaz leltárt kell készítened. Különösen akkor lehet eltérés a valós és az itteni adatok között, ha termékeidet más csatornákon keresztül is árulod, vagy a növényeid közül váratlanul több elpusztul, stb. Javasoljuk, hogy havonta ellenőrizd, hogy a készleted megfelel-e a valóságnak.
Már meglévő termékednél, ha engedted a termékedből az előrendelést, akkor a készlet szám nulla alá is csökkenhet. Ha ilyet látsz, akkor fizetett rendelésed van a termékre, és a vevő vár szállításra. Kérjük, ellenőrizd a rendeléseidet, és szállítsd le a megrendelt terméket minél előbb.
A hosszabb leírásban, mivel az a terméknél is megjelenik, már inkább kitérhetsz olyan egyedi jellemződre, amely a termeléssel, termék előállítással, felhasználással és minőséggel kapcsolatos. Kérjük, kerülj olyan nem bizonyítható állításokat, mint legolcsóbb vagy legjobb áruda. Ezzel kapcsolatban a vevők sokkal inkább támaszkodnak a többi vevő véleményére, mert az számukra megbízhatóbb forrás.
Később is módosítható.
Amennyiben saját weboldalad vagy facebook oldalad is van, kérjük, kerüld ezek közvetlen reklámozását, belinkelését. Az oldal adminisztrátorai ezeket az utalásokat törlik a szövegekből.
A rövid bemutatkozás a profilod fejlécében lesz olvasható. Ne legyen több pár mondatnál, és az árudád profiljára, céljaira helyezze a hangsúlyt.
Amennyiben saját weboldalad vagy facebook oldalad is van kérjük, kerüld ezek közvetlen reklámozását, belinkelését. Az oldal adminisztrátorai ezeket az utalásokat törlik a szövegekből.
A termékképek 5:4 fekvő formátumban jelennek meg az oldalon, a helyzettől függően eltérő nagyságban. A megfelelő képeket a rendszer a feltöltött képből automatikusan szerkeszti, úgy, hogy a kép középső szektorából vágja ki a megfelelő részt. Ideális arány tehát az 5:4, legkisebb méret 800px*640px, vagy nagyobb. Maximális képméret: 2000px*1600px. Ha más arányú képet töltesz fel, akkor előfordulhat, hogy olyan rész is leesik, ami egyébként fontos lenne. Különösen kerüld az álló képformátum használatát. Érdemes a szerkesztést neked magadnak előre elvégezni, és a megfelelő képmérettel feltölteni. A feltöltött képek egy külön saját mappába kerülnek. Ellenőrizd majd az eredményt a kép előnézetén keresztül, amelyet elérsz a Termékek menüpontban a termékeknél megtalálható Megnézem gombra kattintva. A kép formátuma .jpg vagy .png legyen.
A bemutató kép feltöltése erősen ajánlott, és csak a kezdeti bevezető szakaszban tudunk eltekinteni annak alkalmazásától.
A képeket a rendszerünk promócióra is használhatja, de kizárólag a saját terméked reklámozása céljából. Mivel a képek szabadon letölthetők, ezért nem tudunk felelősséget vállalni a képeid jogtalan felhasználásáért. Ha fontosnak érzed, képeidet lásd el vízjellel, de a 10%-nál nagyobb szöveget nem támogatjuk a képeken.
Ha nem vagy gyakorlott, akkor szánj időt az útmutatók elolvasására és termékeid adatainak beállítására. Csak akkor kezdd el a termékeid felvitelét, ha az Áruda>Beállítások menüpontban lévő információkat sikeresen kitöltötted, különös tekintettel a Szállítási adatokra. Bővebb útmutatót találsz az Info ikonokra kattintva, vagy az Árusítói útmutató – Termék hozzáadása és beállítása leírásunkban. Terméked csak a Florapont adminisztrátori jóváhagyása után lesz elérhető a vevők számára, addig csak vázlat állapotú marad, és szerkeszthető.
A terméked előképét és a bevitt adatok megjelenését megnézheted, ha a Termék fülre és az adott termék mellett a Megnézem funkcióra kattintasz:
Beállítása nem kötelező. Ha az alábbi esetek nem igazak árudádra, akkor hagyd a beállítást figyelmen kívül. Ebben az esetben nem lesz a szállítási díjadnak felső korlátja.
A beállításnak akkor van jelentősége, ha
További részleteket itt találsz.
Beállítása nem kötelező. Ha az alábbi esetek nem igazak árudádra és termékeidre, akkor hagyd a beállítást figyelmen kívül. Ebben az esetben nem lesz a szállítási díjadnak alapbeállítása, és mindent termékszinten tudsz majd szabályozni.
A Minimum szállítási díj rendelésenként alapdíj meghatározásának akkor van jelentősége, ha termékeid kicsik és kis értékűek, így akár több termék megvásárlása esetén sem éri el a csomagküldőknél meghatározott legkisebb csomag felső határát. Ilyen lehet például, amikor magokat, kicsi illóolajakat árulsz. Ebben az esetben fontos, hogy megnézd, mi a legalacsonyabb szállítási díj a postánál vagy a csomagküldőknél, és azt add meg alapdíjként. Így biztosíthatod, hogy ha egy 300 Ft-os terméked vásárolja nálad a vevő, akkor se legyen veszteséged a szállításon.
Ha pl. a minimum szállítási díj 1200 Ft, és a termékeknél külön is megadsz szállítási díjat, például termékenként 200 Ft-ot, akkor a szállítási díj a vevőszámára nem változik egész 6 db vásárlásáig, csak a fölött nő. Ha például 7 db-ot vesz a vevő, akkor a szállítás díj meghaladja majd a minimális díjat, esetünkben például 7*200 Ft azaz 1400 Ft lesz.
További részleteket itt találsz.
Ha termékedre alkalmazod az Ez a termék jelenleg nem szállítható beállítást, akkor a terméked látható marad az oldalon, de a kosárnál egy üzenettel találkozik a vevő: Nem találhatók szállítási módok, lépj kapcsolatba a termelővel. A rendszer nem engedi a fizetést, tehát a a vevő nem tud belőle vásárolni. Akkor érdemes ezt alkalmaznod, ha van ugyan készleten növényed, de nem tudsz szállítási határidőt megadni az időjárás bizonytalansága miatt (például nem tudod kiemelni az időjárás miatt), azaz átmenetileg nem tudod kiszolgálni a beérkezett megrendeléseket. Az érdeklődőt külön tájékoztathatod a várható kitermelésről, és hogy mikor juthat majd a termékhez. Ez a funkció figyelmen kívül hagy minden díjbeállítást. Csak átmenetileg és indokolt esetben alkalmazd!
Ha ez minden termékedre igaz, akkor alkalmazd árudád szintjén a Jelenleg nem szállítható beállítást, vagy állítsd át árudádat vakációra.
Figyelem! Ez a funkció nem egyenlő a termék rendelhetőségével, azt külön, a Készlet beállításoknál engedélyezheted. Abban az esetben a vevő tud belőle vásárolni, mivel láthatja, hogy mikor jut a termékhez, habár az nincs készleten, azaz van szállítási határidő.
Szállítási díjad kiszámításának módját árudád szintjén kell eldöntened. Kétféle díjkalkuláció áll rendelkezésre, amely közül egyet választani kell:
Csak egy mód kiválasztására van lehetőséged, amely innentől kezdve minden termékedre vonatkozni fog, de attól még a díj mértékét a termékeknél testre szabhatod majd.
Egységes, országos díjtáblázat
Az egységes díjszabás lényegben a távolságtól független kalkuláció, amely elsősorban a postai és kisebb csomagkiszállítások jellemzője. Akkor alkalmazd ezt, ha terméked mérete kisebb, mint a csomagküldők felső határa, és ezért csomagküldőt veszel igénybe a megrendelt termékeid kiszállításához. Általában elmondható, hogy súly és méretfüggő, illetve létezik alapdíja.
Megyénként eltérő szállítási díjszámítás
A megyék szerint meghatározott díjszámítást akkor érdemes választanod, ha termékeid a csomagküldő szolgáltatók által szállított mérethatáron kívül esnek: például nagyméretű, nagysúlyú termékeid vannak, korosabb cserjék, fák, dísztárgyak stb, és termékeidet külön fuvarossal, vagy akár egyénileg akarod kiszállítani. Ha ezt a szállítási díjszabást választod, akkor ki tudod választani azokat a megyéket, ahova vállalod a kiszállítást, és ezekre a megyékre meg tudod adni azt az alapdíjat, amiért biztosan ki fogod szállítani, függetlenül a megrendelt termék értékétől. Lehetőséged van akár irányítószám szerint tovább szűkíteni a szállítási régiódat. Ha erre nincs szükséged, akkor hagyd az irányítószám mezőt figyelmen kívül.
Ha a vásárló címe nem esik az általad megadott földrajzi régiókba, akkor Nem találhatók a címedre szállítási módok üzenet jelenik meg a számára, tehát csak azok fognak vásárolni tőled, akiknek megfelel az általad megadott szállítási feltétel. Érdemes minél nagyobb régióban gondolkodnod, hogy ne veszíts el sok vevőt, és esetleg gazdaságos gyűjtőszállítást kialakítani.
Fontos opció, hogy ebben az esetben beállíthatod a díjszámítást a rendelési darabszámtól független számításra úgy, hogy a szállítási díj végső összege az alapdíj és a darabszám szorzata legyen. Alkalmazd a Darab felülírás funkciót, és ebben az esetben a rendszer a kalkuláció során a darabszámtól függetlenül veszi számításba a díjat. Ez akkor jöhet jól, ha kis terjedelmű árut kéne szállítanod, de messzire, míg nagy méretű terméknél hagyd ezt figyelmen kívül.
Részletesebb útmutatót itt találsz.
Beállítása nem kötelező, módosítható. Az itt megadott érték minden termékedre vonatkozik majd, ezért ha az alábbi esetek nem igazak árudádra, akkor hagyd a beállítást figyelmen kívül.
A termékenkénti egységes szállítási díjat akkor érdemes meghatároznod, ha többféle, de szállítás szempontjából egyforma méretű, súlyú terméked van (például lekvárok hasonló kiszerelésekben), és nem akarod minden terméknél külön-külön megadni ugyanazt a szállítási díjat. Ha termékeid méret és súly szempontjából sokfélék, akkor ezt a beállítást hagyd figyelmen kívül, és a termék szállítási költségét inkább termékenként határozd majd meg.
További részleteket itt találsz.
A szállítási feltételek beállításának két szintje van a Floraponton.
Ha ebbe a mezőbe nem írsz semmit, akkor Árudádra a Florapont által meghatározott szállítási feltételek lesznek érvényesek, amelyet az Árusítási szerződéses feltételekben tudsz megolvasni. A Szállítási feltételek fontos részét képezik a vásárláshoz kapcsolódó Vásárlási feltételeknek. Ezeknek meg kell felelniük a mindenkori jogszabályoknak, ezért ezt a Florapont alapvetően szabályozza. Ettől eltérni csak abban az esetben érdemes, ha a szállítási határidőben egyedi határidőt szeretnél megállapítani. Erre akkor lehet szükség, ha saját gyűjtőrendszerű körszállítást végzel, és szeretnél bevárni több megrendelést, mielőtt a kiszállítást elindítanád. Amennyiben az eredményes működésedhez szükséged van erre, akkor itt szövegesen formában írd le a szállítási kondícióidat.
Például: “A kiszállítás minden hónap első hétvégéjén történik.” vagy “A kiszállítás legkésőbb harminc napon belül, előre egyeztetett időben történik.”
Fontos látni, hogy minél később jut a vevő a megvásárolt termékhez, annál kisebb a motivációja a vásárlásra, ezért csak akkor alkalmazd, ha tudod, hogy olyan egyedi, különleges termékekhez jut rajtad keresztül, amit máshol nem tud megvenni. Az egyéb számszerű információkat itt nem kell megismételned, mert azt a vevők külön a termékeknél táblázatos formában megtekinthetik.
A visszatérítési feltételek szabályozzák a vevő visszalépési (elállási) lehetőségeit, és hibás teljesítés esetén garanciális kötelezettségeidet. Mivel ezek fontos részét képezik a vásárláshoz kapcsolódó Vásárlási feltételeknek, és ezeknek meg kell felelniük a mindenkori jogszabályoknak, ezért ezt a Florapont alapvetően szabályozza. Az aktuális visszatérítési feltételekről itt tudsz tájékozódni. Ettől eltérni csak abban az esetben lehet, ha a jogszabályban meghatározott feltételektől kedvezőbb feltételeket ajánlasz vevőidnek.
Ha ide nem írsz semmit, akkor a jogszabályoknak megfelelő feltételek lesznek érvényesek Árudádra is. Ha úgy érzed, hogy vevőidnek nagyobb lesz a bizalma, ha olyan garanciális feltételek ajánlasz, amit más nem, akkor azt itt tudod szöveges formában megadni.
A kertészeti árusítás erősen szezonfüggő, de más egyéni okok is közrejátszhatnak abban, hogy időszakonként szüneteltesd az árusítást. Ha ezt szeretnéd, akkor
Ezzel, bár termékeid és árudád láthatóak maradnak a vevőknek, és például továbbra is kedvencelhetik, nem tudnak tőled vásárolni mindaddig, amíg ezt fel nem oldod. Lehetőséged lesz üzenni az érdeklődőknek a szüneteltetés részleteiről, tervezett újranyitásról stb, ami az Árudád profiljában fog megjelenni.
Ha árudádat teljesen fel szeretnéd függeszteni úgy, hogy a termékeid és árudád se legyenek láthatóak, akkor kérjük, lépj kapcsolatba vevőszolgálatunkkal. Amennyiben nincs élő megrendelés termékeidre, akkor a kérést 48 órán belül teljesítjük.
Az itt megadott szállítási alapdíj lesz érvényben termékeidre, függetlenül attól, hogy az országból honnan rendelnek tőled. Akkor érdemes beírnod ide értéket, ha minden termékedre, vagy annak meghatározó részére meg tudsz határozni egy egységes díjat. Ha nem, akkor inkább hagyd figyelmen kívül, és majd a termékeknél adj meg egyedi díjakat. Nettó összeget írj, a vevő felé automatikusan bruttóban és Forintban fog megjelenni.
Példa:
Ha alapdíjnak 130 Ft-ot írsz, és vevőd 4 db “A” terméket és 6 db “B” terméket vásárol tőled, akkor a vevő felé (4+6)*130=1300 Ft szállítási költséget fogunk tovább hárítani.
Csak akkor alkalmazd, ha minden termékedre, vagy a termékeid legnagyobb részére rendelési értéktől függetlenül ingyenes szállítást ajánlasz. Ezt a beállítást minden ennél erősebb feltétel, amit megadsz akár áruda szintjén, akár termék szintjén, felül fogja írni: például Áruda szintjén a minimum szállítási díj, vagy termék szintjén bármelyik érték.
Ez a beállítás nem egyenlő az Áruda szintjén beállítható ingyenes szállítási értékhatárral, mivel abban az esetben csak egy adott vásárlási érték fölött lesz a teljes rendelés díjmentes.
A termék neve nem csak a vevő, hanem az internetes keresők szempontjából is fontos, de ugyanaz a szempont érvényesül mindkét esetben: a név legyen összhangban a termékkel, azaz ha valaki, vagy valami látja a nevet, akkor egyértelmű legyen a számára, hogy mi az. Másképp fogalmazva, tartalmazza azt a kulcsszót, ami a legjobban leírja a terméket!
A növények esetében névként használd a latin nevet. A magyar nevet csak a termék leírásában említsd, mert különben nem lesz egyértelmű, nem felel meg a fenti követelménynek.
Ha például lekvárokat árulsz, akkor kerüld az olyan nevet, mint pl. Kerti finomságok, helyette fogalmaz pontosan: Rózsalekvár gyömbérrel.
A rövid leírás a termékoldalon a kép mellett jelenik meg:
Legyél lényegre törő és figyelemfelkeltő, a szöveg tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amik fontosak lehetnek! A terméked részletes bemutatására külön lehetőséged van.
Itt a termék bővebb leírását kell megadnod, ez később módosítható. Az itt megadott leírás csak a termékoldalon, a Leírás fülnél olvasható:
Mutasd be a termék használhatóságát, jellemzőit, előnyeit. A tulajdonságokat, méreteket később külön is megadhatod, erre itt nem kell kitérned. A hosszú leírás fontos a vevő és az ún. internetes keresők szempontjából. Mindkettő számára ugyanaz a fő követelmény: a leírásod tartalmazza azokat a kulcsszavakat, amelyek alapján könnyen meg lehet érteni, hogy mit kap az, aki megveszi.
A kategóriabesorolás a vevő számára fontos tájékozódási pont, és ha nem azt találja egy kategórián belül, amit vár, akkor továbbáll. 4 fő kategória érhető el a Floraponton:
A 4 fő kategória további alkategóriákat tartalmaz. Terméked legalább 1, legfeljebb 2 (al)kategóriába sorold be! Ha nem találsz megfelelőt, akkor jelezd nekünk, és szükség esetén új kategóriát hozunk létre.
Használata: görgesd a listát, nézd végig a választékot, és válaszd ki a megfelelő kategóriát, majd ismételj. Ha rosszat választottál, akkor egyszerűen töröld azt.
A címkék egy újabb lehetőség arra, hogy termékedet könnyebben megtalálják, vagy hogy hasonló tulajdonságú termékeidet összekösd. A címkék hasonlóak a kategóriákhoz, de szemben azokkal nem hierarchikusak, és akár több címkét is adhatsz egy termékhez, tehát számuk nem korlátozott. Nem kötelező, és a már meglévő címkéket bármikor kiegészítheted újabb címkékkel, ahogy bővül a termékköröd, vagy újabbat találsz. Előbb nézd meg, hogy abban a témakörben nincs-e már hasonló, mert akkor válaszd azt. Csak ha a kereső nem talál neked megfelelőt, akkor készíts teljesen újat.
Például, ha növényeid jelentős része ritkaság, akkor válaszd a növényritkaság címkét minden olyan növényedhez, amire ez jellemző. Ha erre klikkel a vásárló, akkor egy listát kap az összes olyan termékről, amiket ezzel a címkével láttak el.
Akkor is érdemes címkét keresned, ha csak egyféle terméked van, de ezeknek van meghatározó jellemzője. Például madáretetőket árulsz, akkor válaszd a madárbarát címkét, ezzel egy újabb elérési utat adsz a vevőnek termékeid felé.
A készletfigyelés jelentős könnyebbséget biztosít számodra, és alkalmazásával elkerülheted az olyan rendeléseket, amelyeket készlet hiányában nem tudnál teljesíteni, és ami azonnal negatív véleményt szülhet az Árudádról. A csalódott vevő kiengesztelése sokba kerül!
Javasoljuk, hogy válaszd a Készletfigyelés funkciót. Alkalmazása esetén az induló készleted folyamatosan csökkenni fog a vásárlásokkal, és elkerülheted a kellemetlen helyzeteket. Nem kell kézzel állítanod, hogy terméked készleten van-e vagy épp elfogyott. Sőt, a figyelés alkalmazásával lehetővé válik, hogy akkor is vásárolhassanak tőled, ha a készleted 0 alá csökken, és korábban beállítottad, hogy a termék rendelhető legyen. A funkció segítségével figyelmeztetést kapsz, ha kifogyóban van a terméked.
A funkció használata további előnyökkel is jár. Ha alkalmazod, akkor a terméknél láthatja majd a vevő a készlet mennyiségét is, ami biztosíték számára, hogy elérhető az, amit rendel. Ha pedig azt látja, hogy kevés van belőle, az pozitív hatással lehet az azonnali vásárlására.
A Rendelhetőségnek akkor van jelentősége, ha a vásárlás pillanatában a terméket nem tudod biztosítani, de nem akarsz elesni a vásárlástól. Három lehetőség közül választhatsz:
A választás nem kötelező. Ha nem választasz, akkor az alaphelyzet lép érvénybe, azaz a termék nem rendelhető.
Mikor alkalmazd a Rendelhető állapotot?
Minden esetben érdemes a vevőt külön tájékoztatni, hogy ne érje csalódás. Ezt az Árudád Szállítási feltételeiben teheted közzé.
A Kiemelt termék funkció termékeid eladásában segíthet. Működése a következő.: Ha az A termékedhez hozzáteszed B terméket kiemeltként, akkor a B termék megjelenik az A termék oldalán mint további érdekesség, egy Érdekelhet még… ajánlóban. Így biztosíthatod, hogy ha egyszer a vevő rátalált valamelyik termékedre, akkor minél több termékedet megismerje, és olyat is ajánlhass neki, ami még érdekelheti.
Egy termékedhez több más kiemelt terméket is adhatsz. A kapcsolatok létrehozásakor azt kell végiggondolnod, ha egyik termékedet böngészi a vevő, akkor vajon mi érdekelhetné még. Például ha lekvárokat és ecetet is árulsz, és a vevő épp a lekvárjaidat nézi, akkor ne az ecetedet kínáld neki, hanem inkább további lekvárt ajánlj neki.
Alkalmazásához kezdd el beírni terméked nevét, és válaszd ki a kereső által felajánlott lehetőséget. Ebben az esetben az így kiválasztott termék lesz a kiemelt termék.
A kiegészítő termékek hasonlóan működnek, mint a kapcsolt termékek, de nem csak a termék oldalán jelenik meg a kiegészítő termék, hanem ha A termékedet kosárba tették, és B kiegészítő termékként hozzá volt adva, akkor a kosárban is megjelenik B mint újabb vásárlási lehetőség.
Ez erős kapcsolat, amely ha jól van megválasztva, akkor segítheti az eladásaidat, de ha rosszul, akkor megakasztja a vásárlási folyamatot, és megzavarja a vevőt.
Alkalmazásához kezd el beírni terméked nevét, és válaszd ki a kereső által felajánlott lehetőséget. Ebben az esetben az így kiválasztott termék lesz a kiegészítő termék.
A növény Tulajdonságokhoz való hozzárendelése a termék megtalálhatóságát és értékesítését támogatja. Alkalmazásával a vevő könnyebben rátalál a megfelelő növényre, és a termékoldalon a termék minden tulajdonságát egybegyűjtve látja, és nem kell ezekre külön a szöveges leírásokban kitérned. A jellemzők és azok értékeit igény szerint bővíthetjük, egyelőre a növények esetében találsz kész jellemző listát. A többi termék esetében célszerűbb a Címke használatával segíteni a szűrést, de jelezheted nekünk, ha új jellemzőt, vagy egy már meglévőhöz új értéket szeretnél megadni.
A termékjellemzők szűrési működése
A termékjellemzők és azok értékei a szűrési funkciók között jelennek meg, aminek használatával a vevő tematikusan tudja szűkíteni a termékek körét. Ebből következik, hogy ha egy termékhez nem rendelsz jellemzőt, akkor kimarad az adott szűrt listából, és elkerüli a vevő figyelmét. A termék tulajdonságokhoz való hozzárendelése két részből áll:
Példa növényekre: Termékjellemző lehet például Vízigény, Fényigény, stb. A vízigény értékei lehetnek: szárazságtűrő, átlagos, nedves.
Használata
Egy jellemzőhöz egyszerre több értéket is megadhatsz, attól függően, hogy az adott növény mit szeret.
Tájékoztató adat a vevő számára, amely megjelenik a termékoldalon a terméktulajdonságok között. Ennek ismeretében a vevő előre tudja, hogy milyen nehéz termékre számítson. Lehet tizedes érték is. Csak a számot írd be, mértékegység nélkül. Például, ha terméked 1.5 kg súlyú, akkor ezt írd be: 1.5
A méretadatok tájékoztató adatok a vevő számára, melyek a tulajdonságok között jelennek meg. Mindenképpen a szállítási méretet add, meg, így a vevő előre tudja, hogy mekkora méretű termékre, növényre számítson. Nem kötelező, de rendkívül hasznos információ. Elég csak a számot megadni. Például, ha terméked 40 cm magas, akkor elég ezt beírnod: 40
Ha nem alkalmazod a Készletfigyelés funkciót, akkor kézzel kell itt beállítanod, hogy terméked vásárolható, vagy elfogyott. Ha nem állítod be ezt az aktuális állapotnak megfelelően, és időközben eladtad az összeset, akkor kellemetlen helyzetbe kerülhetsz, mert a vevő jóhiszeműen vásárol belőle, utóbb viszont kiderül, hogy nincs készleten a kifizetett terméke. Ez jelentős presztízsveszteség az árudádnak, és nekünk is. Javaslatunk az, hogy ezt a funkciót használd, ha szeretnél megjelenni a termékeddel az oldalon úgy is, hogy
Ez akkor lehet érdekes, ha nem tudod, hogy mikor tudsz majd újra megjelenni eladóként, de szeretnél érdeklődőket gyűjteni, és felmérni, hogy lesz-e a terméked iránt igény. Minden más esetben javasoljuk, használd az automatikus készletfigyelés funkciót a kézi átállítás helyett.
A szállítási díjakat két helyen tudod szabályozni az árudádban. Az egyik az áruda beállításainál, a másik itt a terméknél. Ha szállítás szempontjából sok egyforma terméked van, akkor célszerűbb a szállítást az áruda beállításainál elvégezned, ami érvényes lesz minden olyan termékre, aminél nem adsz meg külön szállítási díjat. A terméknél akkor célszerű a díjakat szabályozni, ha termékeid nagyon különböznek egymástól méretben, súlyban, és ezért nem lehet egységes árudai beállítást alkalmazni.
Fontos látni, hogy itt csak a díjakat tudod szabályozni, a számítások módját, hogy az országban egységesen ugyanannyiért szállítod ki a terméket, vagy távolságfüggő díjazást akarsz alkalmazni, csak kizárólag az árudád szintjén tudod kiválasztani.
Ha árudád szintjén nem adtál meg alapdíjat, akkor itt mindenképpen tedd meg, különben a terméknél a vevő az Erre a termékre nincs szállítási díj meghatározva üzenetet látja, és információ hiányában nem tudja majd megvásárolni azt.
Nettó értéket adjál meg, de az ár a vevő felé már bruttóban, forintban fog megjelenni. Figyelj arra, hogy a csomagolásnak is lehet költsége, amit szintén számíts bele a szállítási díjba.
A galéria képei eredeti formátumban jelennek meg az oldalon. A legkisebb méret 800px*640px vagy nagyobb. Maximális képméret: 2000px*1600px. A feltöltött képek egy külön saját mappába kerülnek, majd kattints a jobb alsó sarokban lévő Add a galériához gombra. Ellenőrizd az eredményt a kép előnézetén keresztül, melyet a Termékek menüpontban, a termékeknél megtalálható Megnézem gombra kattintva érhetsz el. A kép formátuma .jpg vagy .png legyen.
A képeket a rendszerünk promócióra is használhatja, de kizárólag a saját terméked reklámozása céljából. Mivel a képek szabadon letölthetők, ezért nem tudunk felelősséget vállalni a képeid jogtalan felhasználásáért. Ha fontosnak érzed, képeidet lásd el vízjellel, de a 10 %-nál nagyobb szöveget nem támogatjuk a képeken.
A galériakép feltöltése választható, nem kötelező, és később módosítható. Maximális darabszám, amit termékenként feltölthetsz 5 db. Csak jó minőségű képeket használj, a képmennyiség csak akkor segíti az értékesítésedet, ha azok informatívak, és tényleg vonzóvá teszik a termékedet.
A galériaképet a bélyegkép jobb felső sarkára kattintva, majd a Delete gombbal tudod törölni, vagy lépj a Galéria mappába, és töröld ki a mappádból.
A termék típusa jelenleg csak az ún. egyszerű termékre, azaz a létező, fizikailag megfogható termékekre korlátozódik. Ha terméked ilyen, akkor haladj tovább, hiszen minden rendben. Ha nem ilyen, hanem ún. letölthető, virtuális, vagy épp szolgáltatás, kérjük, ne folytasd a termékfelvitelt, mert egyelőre ilyenek értékesítését nem tervezzük az oldalon. Ebben az esetben érdemes kapcsolatba lépned vevőszolgálatunkkal is.
Ha bejelölöd és alkalmazod a Darab felülírást, akkor a megadott szállítási díj rendelésenként csak egyszer kerül kiszámlázásra a vevő felé, függetlenül attól, hogy hány terméket vásárolt. Akkor alkalmazd, ha a szállítási díj a termék árához képest magas.
Ha bejelölöd a termékoldalon látható funkciót, akkor az itt megadott tulajdonságokat felsorolva láthatja majd a vevő az adott terméknél, növénynél, és nem kell külön a leírásban kitérned ezekre a tulajdonságokra. Tehát így nem csak a szűrési funkciót, hanem a tájékoztatást is segíted.
Itt tudod megadni az alábbi kimutatások időszakának kezdő dátumát. Módosítsd annak megfelelően, hogy milyen időszak kimutatására vagy kíváncsi.
Itt tudod megadni az alábbi kimutatások időszakának befejező dátumát. Módosítsd annak megfelelően, hogy milyen időszak kimutatására vagy kíváncsi.
A névnek elsődleges szerepe van árudád megkülönböztetésében, ezzel az arculati elemmel találkozik legtöbbször a vevő.
Amikor a vevő rákeres árudádra, vagy rákattint a terméknél feltüntettet áruda nevére, akkor az áruda profiloldalára jut. Árudád neve lehet a saját neved, fantázia név, vagy használhatod meglévő márkanevedet is. Legjobb, ha beszédes, könnyen megjegyezhető és termékeidre jellemző nevet választasz. A rendszer csak egyedi nevet engedélyez, egy nevet nem enged újból felhasználni.